ZAJÍMAVÉ ODKAZY

Kalendáře

Plakáty

Videa

Silné stránky

nástroj VIA

Literatura

Ostatní

 

Videa

 

Literatura

Nastavení mysli

Carol Dweck

Více o knize..


Jak název napovídá, kniha je určena těm, které trápí deprese a pesimismus. Nicméně se bude hodit všem, kteří občas vidí sklenici spíše poloprázdnou než poloplnou.
Co nás zaujalo: Zajímavý pokus, který ukazuje rizika přílišného uvažování nad našimi zážitky: Tři skupiny dobrovolníků poslouchaly nahrávky klasické hudby. První skupina jen naslouchala, druhá skupina měla za úkol se cítit při poslechu co nejvíce šťastná. Třetí skupina měla zaznamenávat svůj aktuální pocit štěstí na stupnici. Co myslíte, která skupina měla z poslechu největší potěšení?
Kdo si tipoval skupinu první, tipoval správně. Proč? Zdá se, že pokud se soustředíme příliš na zkoumání svých pocitů, může se pocit potěšení tak nějak vytratit. Čili užívat si okamžik ano, hodnotit, jestli má daná událost vliv na naši náladu ne. Jak pracovala Miriam s adolescenty, kteří se léčili z problémů s alkoholem (tzv. nárazové pití, „binge drinking“) a jak může pozitivní psychologie pomoci tréninkem pozitivních emocí, optimismu a odolnosti ve srovnání s klasickou, na problém zaměřenou, terapií. Pojem „šlapací kolo poživačnosti“ Barbary Frederickson, pojem příbuzný tzv. „hédonické adaptaci“ (v angličtině hedonic treadmill). Oba pojmy vysvětlují, proč se rychle adaptujeme na dobré věci a přestáváme si jich po čase vážit. Miriam přináší v knize účinné návody, jak se vyhnout tomuto přivykání, a jak se naučit pěstovat vděčnost. ​​ Praktické ukázky zpochybňování negativních myšlenek, které jsou velmi časté u lidí s depresí - ABCDE model, představený poprvé Seligmanem v knize „Naučený optimismus“.





Pozitivní psychologií proti depresi

Miriam Akhtar

Více o knize..


Jak název napovídá, kniha je určena těm, které trápí deprese a pesimismus. Nicméně se bude hodit všem, kteří občas vidí sklenici spíše poloprázdnou než poloplnou.
Co nás zaujalo: Zajímavý pokus, který ukazuje rizika přílišného uvažování nad našimi zážitky: Tři skupiny dobrovolníků poslouchaly nahrávky klasické hudby. První skupina jen naslouchala, druhá skupina měla za úkol se cítit při poslechu co nejvíce šťastná. Třetí skupina měla zaznamenávat svůj aktuální pocit štěstí na stupnici. Co myslíte, která skupina měla z poslechu největší potěšení?
Kdo si tipoval skupinu první, tipoval správně. Proč? Zdá se, že pokud se soustředíme příliš na zkoumání svých pocitů, může se pocit potěšení tak nějak vytratit. Čili užívat si okamžik ano, hodnotit, jestli má daná událost vliv na naši náladu ne. Jak pracovala Miriam s adolescenty, kteří se léčili z problémů s alkoholem (tzv. nárazové pití, „binge drinking“) a jak může pozitivní psychologie pomoci tréninkem pozitivních emocí, optimismu a odolnosti ve srovnání s klasickou, na problém zaměřenou, terapií. Pojem „šlapací kolo poživačnosti“ Barbary Frederickson, pojem příbuzný tzv. „hédonické adaptaci“ (v angličtině hedonic treadmill). Oba pojmy vysvětlují, proč se rychle adaptujeme na dobré věci a přestáváme si jich po čase vážit. Miriam přináší v knize účinné návody, jak se vyhnout tomuto přivykání, a jak se naučit pěstovat vděčnost. ​​ Praktické ukázky zpochybňování negativních myšlenek, které jsou velmi časté u lidí s depresí - ABCDE model, představený poprvé Seligmanem v knize „Naučený optimismus“.





další literatura

J. Křivohlavý.PNG
jak_vycvičit_divokého_slona.PNG
vzkvétání.PNG
deník všímavosti.PNG
pozornost.PNG
flow.PNG
naučený optimismus.PNG
moc přítomného okamžiku.PNG